مروری بر مشخصات فنی اسمارت فون Huawei G9 Plus

هواوی رسما جدیدترین دستگاه خود به نام Huawei G9 Plus را رونمایی کرده است. طبق تصاویری که قبلا فاش شده بود اینطور بنظر می امد که این دستگاه شامل همان دوربین دوگانه اصلی از خط تولید Huawei P9 است، اما در واقع اینطور نمی باشد. این دستگاه جانشین Huawei G9 Lite است که در بازارهای خارجی به نام Huawei P9 Lite فروخته می شود. دارای بدنه الومینیومی و گوشه های گرد است.

درون نمایشگر 5.5 اینچی (Full HD (1920 x 1080 pixels و محافظ 2.5D بسته بندی شده و شامل حاشیه نمایشگر بسیار نازکی است. قلب تپنده دستگاه را تراشه هشت هسته ای اسنپدراگون625 با سرعت کلاک 2 گیگاهرتز به همراه تراشه گرافیکی Adreno 506 GPU تشکیل می دهد.

شامل دو نسخه زیر است:

  • نسخه اول مجهز به سه گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی
  • نسخه دوم مجهز به چهار گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی

قابلیت ارتقا حافظه تا 128 گیگابایت از طریق اسلات کارت MicroSD را دارد.

در بخش عکسبرداری شامل دوربین اصلی 16M به همراه فناوری های AF ،OIS + PDAF phase focusing می باشد. فیلمبرداری 4K، مجموعه ای از حالت های عکسبرداری و افزودن افکت های مختلف از دیگر قابلیت های دوربین اصلی دستگاه هواوی است. درحالی که دستگاههای پرچمدار Huawei P9 و P9 Plus تنها محدود به حالت های فیلمبرداری FullHD می باشند. دوربین جلو 8 مگاپیکسل است.

نرم افزار Android 6.0 Marshmallow به همراه رابط EMUI 4.1 بر روی گوشی هواوی اجرا می شود. دارای باتری غیرقابل تعویض 3,340mAh است که طبق ادعای شرکت با استفاده نرمال تا 2.2 روز دوام می اورد.

اپشن اتصالات این گوشی شامل 4G LTE ،VoLTE ،Wi-Fi ،Bluetooth 4.1 ،USB OTG ،GPS و USB Type-C port می باشد. دارای ضخامت تنها 7.3 میلیمتر و وزن 160 گرم است.

قیمت نسخه اول نیز 2399 یوان است، اما اطلاعاتی از نسخه دوم ارائه نشده است