نمایش خودروی Vanquish Zagato از سوی استون مارتین

هفته خودروی مونتری، فستیوال سالانه ای برای علاقمندان به خودروهای کلاسیک می باشد. در این نمایشگاه مجموعه ی بزرگی از خودروهای مهم و زیبا به نمایش گذاشته می شود که بسیاری از آنها دارای تاریخچه ی غنی هستند. ساخت خودروی مدرن در چنین کمپانی های مجللی کار سختی است، اما استون مارتین امسال این وظیفه را به عهده گرفته است. خودروی Vanquish Zagato Volante که بر اساس خودروی Vanquish Zagato ساخته شده، به مدلی خیره کننده تبدیل شده است. با بهترین ها در زمین همراه باشید.

2016 یک سال مهم برای استون مارتین می باشد. پس از رونمایی از خودروی جدید دو توربوی DB11، اندی پالمر مدیرعامل این مجموعه با مدل dogleg-manual V12 Vantage تعهدات خود به مدل های قدیمی سه پدال را نشان داد. البته پروژه ی AM-RB 001 را نیز نباید فراموش کرد. مدلی خاص نیز درGaydon در دست ساخت است و سوپرمدل های نسخه محدود مانند Vanquish Zagato Volante هم از محصولات برجسته ی این کمپانی می باشند.

Zagato اگرچه مبتنی بر مدل معمولی Vanquish می باشد، اما دستخوش ارتقاهایی در بدنه و موتور خود شده است. زیر کاپوت بلند و کم ارتفاع این خودرو، یک نسخه ی بازطراحی شده از موتور دوازده سیلندر و 6.0 لیتر AM29 قرار دارد که توان آن از 565 اسب بخار (421kW) به 592 اسب بخار (441kW) تقویت شده و دارای شتاب صفر تا صد 3.7 ثانیه ای است.

اما برای لحظه ای عملکرد را فراموش کنید و از ظاهر زیبای Zagato لذت ببرید. ارتباط میان استون مارتین و Zagato به مدل 1960 DB4 GT Zagato برمی گردد، خودرویی که اکنون بیشتر از 10 میلیون پوند ارزش دارد. به طور کلی می توان از ظاهر خیره کننده ی این خودرو مطالب طولانی نوشت.

به لطف پنل های ساخته شده از فیبرکربن یک تکه، خبری از خطوط ناخوشایند بر روی بدنه نیست و بخش های عقب خودرو نیز در یک محفظه ی اختصاصی قرار گرفته اند. زیر آن یک دیفیوزر جدید قرار گرفته و چراغ های عقب تیغه دار آن هم توجه علاقمندان را به خود جلب می کنند.

در فضای درونی، تغییرات کمتری دیده می شود. به جز تریم فیبرکربن، برجستگی های برنزی آنودایز شده و صندلی های منحصربفرد، معماری پایه ی استون مارتین در این خودرو بدون تغییر خاصی مانده است.

تنها 99 مدل از Vanquish Zagato Volante ساخته خواهد شد و عرضه ی آن از سال 2017 شروع می شود.