پرواز اول بزرگ‌ترین هواپیمای جهان

بزرگ ترین هواپیمای جهان برای اولین بار در قالب جدیدش به صورت Airlander 10 به آسمان پرواز کرد. در بعدازظهر روز چهارشنبه، این سفینه ی هوایی سفر هوایی کوتاه خود را از فرودگاه بریتانیا انجام داد و این پرواز پس از تلاش شکست خورده ی روز یکشنبه به دلیل مشکلات فنی، بوده است. توجه شما را به این خبر از بهترین ها در زمین جلب می کنیم.

Airlander 10 با ابعاد 92x43.5x26 متر یک پرنده ی باابهت است و قادر به حمل 10,000 کیلوگرم بوده و می تواند تا پنج روز به همراه خدمه یا دو هفته بدون سرنشین در هوا بماند. این هواپیمای هیبریدی قدرت خود را از چهار موتور دیزل توربوشارژ 325 اسب بخار (242kW) تامین کرده و از بالابر آئرودینامیک مانند یک هواپیمای بال ثابت معمولی جهت تیک آف استفاده می کند و پس از بالا رفتن، هلیوم آن را در هوا نگه می دارد.

نمایش عمومی این هواپیما در تاریخ ششم آگوست صورت گرفت، پیش از آنکه تست های زمینی آن انجام شود. در هفدهم آگوست، Airlander 10 از فرودگاه کاردینگتون در حدود 73 کیلومتری شمال لندن برخاست و پیش از لمس دوباره ی زمین به مدت یک ساعت در ناحیه پرواز کرد.

این پرواز اگرچه کوتاه بود، اما بر اساس توییت HAV برای اثبات این طرح انجام شد و پس از آن تست های پرواز اکنون محدود به ساعات روز می باشد و خدمه باید قبل از تاریکی به زمین بازگردند.

Airlander 10 درابتدا حیات خود را به صورت HAV 304 در برنامه ی LEMV ارتش ایالات متحده آغاز کرد و به عنوان یک وسیله ی حمایتی نظارتی هوشمند معرفی شد. این هواپیما که با همکاری HAV و نورث روپ گرومن ساخته شد، برای اولین بار در آگوست 2012 به هوا بلند شد اما این پروژه به دلیل کمبود بودجه در سال 2013 کنسل شد. HAV این هواپیما را بازخرید کرد و به بریتانیا انتقال داد و در این منطقه به بازسازی آن به عنوان Airlander 10 با طراحی مخصوص حمل ونقل، ترابری باری و نظارتی ارتش و بخش های تجاری، پرداخت.