توسعه‌ی پهپاد جدید اینتل

اینتل در گذشته وارد عرصه ی پهپادها شده است، و اقدام به ساخت نرم افزار جلوگیری از برخورد به موانع نمود و حتی رکورد جهانی را در پرواز همگام به نام خود ثبت کرد. اما اکنون این کمپانی خبر از پهپاد آماده ی پروازی با نام Aero داد که یک کیت توسعه ی نرم افزاری در بخش پرواز بدون سرنشین است.

اینتل، پهپاد Aero را این هفته در سانفرانسیسکو معرفی کرد. Aero یک کوادکوپتر کاملا مونتاژ شده است که بر اساس یک بورد محاسبات Aero کار می کند، یک دستگاه کوچک که قدرت خود را از پردازنده ی چهارهسته ای اتم می گیرد و می تواند به مدیریت فضای ذخیره سازی، ارتباطات و ورودی/خروجی بپردازد.

این تجهیزات با کیت اختیاری لوازم جانبی بینایی همراه شده است که شامل یک دوربین هشت مگاپیکسل، دوربین VGA و دوربین RealSense R200 اینتل است. Aero همچنین با تکنولوژیRealSense اینتل همراه شده که از دوربین های پهپاد، پردازنده و سنسورهای آن برای ایجاد یک مدل از محیط سه بعدی استفاده می کند.

پهپاد Aero با AirMap – اپلیکیشن مدیریت فضای هوایی – همراه شده که به خلبان در تعیین محل های ایمن برای پرواز کمک می کند. طبق اعلام اینتل، این پهپاد از اواخر سال جاری عرضه خواهد شد اما هنوز قیمتی برای آن اعلان نشده است.